O wyobraźni słów kilka …

O ile ludzka wyobraźnia nie zna granic, o tyle dziecięca to … kosmos normalnie. A miałam się o tym przyjemność (albo i nieprzyjemność) przekonać dziś, kiedy to czekając na windę w towarzystwie testerów, taką oto rozmowę testera z jakąś panią obcą nam zupełnie zarejestrowałam.

Pani starsza (płaszcz elegancki, kapelusz szary) skierowała do stojącego przy windzie testera (kurtka czerwona, czapka szara, lat 4) pytanie grzecznościowe jak się domyślam: – To Twoja siostrzyczka ? (wskazując na podskakującą obok testerkę, kurtka różowa, czapka szara, lat 3). – Tak – odparł tester z poważną miną. Kocham ją bardzo – kontynuował. I ciągle się przytulamy – plótł dalej (tu już kłamał, ale nic to, nawet miłe to było). Zajmuje się nią sam – brnął niestrudzony. No i … zawsze jej pilnuje, jak rodzice gdzieś wychodzą – zakończył dumny. I tu już ewidentnie przesadził. Pani starsza spojrzała na mnie z dziwną miną. – Yhm … to dzielny jesteś – zakończyła. Winda odjechała. Nie zdążyłam zareagować. Zresztą i tak nic mądrego nie wymyśliłam.

– A czemu takie rzeczy opowiadasz ? – spytałam potem młodego jak tylko umiałam najmilej. – No przecież mamo, jak się bawimy razem w dom i w dzidziusia, to ja jej zawsze pilnuje, prawda ?

Ano prawda – przyznałam.

Pani starsza nie była z naszego bloku. Naszego adresu też nie zarejestrowała. Czyli jest szansa, że dzieci będą dorastać z nami.

I tak patrzę sobie  na testera i się zastanawiam czy jest możliwe, że on zrobił to specjalnie. Tak jak testerka, która poproszona ostatnio na forum rodzinnym o wykonanie ukłonu, na nieroztropnie sformułowaną prośbę – „A jak kłaniają się baletnice ?” z kamienną twarzą odparła roztropnie, stojąc przy tym nieruchomo – „Nisko. Nisko się kłaniają mamo”.

No fakt. Nisko.

DSC_3121.JPG

Zdjęcie wprawdzie niezwiązane z tematem, ale słowa, które wtedy padły jakoś w pamięć mi się wryły.

Tester -„Siostro. Pożycz okulary.”

A na moje pytanie „jakie jest magiczne słowo ?” – tester odparł rezolutnie – „Szybko”.

 

 

Skomentuj

